در حال بارگزاری

چاپ صنعتی چیست؟

شما اینجا هستید:
چاپ صنعتی چیست؟

چاپ صنعتی چیست؟

چاپ صنعتی به معنای استفاده از فناوری های چاپ در فرآیند تولید است. این بدان معناست که بر روی محصول با اهداف کاربردی یا تزئینی، توسط جوهر یا هر ماده دیگری چاپ زده می شود. برخلاف چاپ اسناد (چاپ معمولی) که عمدتا برای اهداف تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد، چاپ صنعتی در بخشی از خط تولید مستقر می شود، و یا بخشی از فرآیند تولید است که برون سپاری می شود .

اخیرا مقاله ای تحت عنوان “چاپ صنعتی دارای پتاسنیل عالی است، اما این دقیقا به چه معناست؟” ذهنم را به خود مشغول کرده. این مقاله توسط مارکوس تیمسون نوشته شده که مطالعه آن برای من بسیار جالب توجه بود .

چاپ صنعتی

چاپ صنعتی دقیقا چیست؟

مقاله تیمسون چاپ صنعتی را اینگونه تعریف می کند : چاپی که هدف اصلی آن حمل پیام تبلیغاتی نیست، بلکه چاپی است که بخشی از فرآیند تولید بوده و عملکرد یک محصول را ارتقا می دهد، و یا به عنوان تزئین محصول ظاهر آن را بهتر می کند.

کاربردها:

طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی برای چاپ صنعتی وجود دارد : از چاپ عملکردی در دستگاه ها یا محصولات الکترونیکی، محصولات انعطاف پذیر با بسته بندی های شخصی سازی شده، تا چاپ های تزئینی روی سطوح مختلف مانند شیشه، فلز یا چوب را می توان از کاربردهای چاپ صنعتی بر شمرد. فناوری های ویژه ای همچون پرینت سه بعدی نیز توسط طراحان صنعتی به منظور نمونه سازی اولیه، و یا برای تولید بسته بندی های مناسب برای کالاهای شکننده استفاده می شود .

آینده چاپ صنعتی

آخرین فناوری های چاپ صنعتی، فرصت های جدیدی را در فرآیند تولید توسعه داده که قبلا امکان پذیر نبوده است. تکنولوژی های جدید باعث شده دستگاه های چاپ به خطوط تولید متصل شوند و امکان تغییرات مکرر در طراحی و چاپ سفارشی سازی شده میسر شود، به این ترتیب علاوه بر کاهش زمان تولید، ریسک و هزینه های تولید نیز به حداقل می رسند. بسیاری از روش های چاپ برای هر دو حالت تیراژ کم و تیراژ بالا مناسب هستند و این قابلیت باعث می شود تولید کنندگان بتوانند به سرعت به نیاز بازارهای متغیر و خواسته های مختلف مشتریان پاسخ دهند. با فرصت های جدیدی که در چاپ صنعتی ایجاد شده، ارزش های جدید و رشد بالایی در طیف وسیعی از صنایع محقق شده ست. به گفته کارشناسان و استراتژیست های فناوری اطلاعات، چاپ صنعتی در حال حاضر دارای ارزش بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری است و انتظار می رود که تا سال ۲۰۲۰ ، ۳۶ درصد افزایش داشته باشد .

برای ارسال دیدگاه ابتداواردشوید
مطالب مرتبط

مقاله ای کامل در مورد مشخصات و انواع کاغذ چاپی مشخصات کاغذ چاپی از نظر کمیت و کیفیت...

متن تسلیت درگذشت سرلشکر فیروزآبادی - مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به مناسبت درگذشت سرلشکر فیروزآبادی چند...

گرافیک محیطی چیست؟ واژه تبلیغات مربوط به بازاریابانی است که با ارتباطات و سرمایه خود با رویکرد تجاری...