در حال بارگزاری

فایل گرافیکی قابل حمل (PNG) چیست؟

شما اینجا هستید:
فایل گرافیکی قابل حمل (PNG) چیست؟

فایل گرافیکی قابل حمل (PNG) چیست؟

فایل گرافیکی قابل حمل (PNG) یک نوع فایل تصویری است که معمولا برای اضافه کردن شفافیت به یک تصویر وب مانند :لوگو استفاده می شود.

از آنجا که پی ان جی ها نسبت به GIF یا JPG کاملا فرمت فایل های بزرگتری دارند ، باید سایز استاندارد آنها مورد استفاده قرار بگیرند تا حجم فایل در یک وب سایت برای بارگذاری با مشکل مواجه نشود.

PNG ها در مقایسه با GIF ها سطح بالایی از جزئیات را ارائه می دهند که دریک قالب وب جایگزین میشود. آنها از هر دو فضای رنگی RGB و ۳۲ بیتی RGBA و همچنین مقیاس خاکستری پشتیبانی می کنند اما از CMYK پشتیبانی نمی کنند زیرا برای استفاده در فرمت های چاپی طراحی نشده اند.

به عنوان مثال: یکی از مزایای استفاده از این فایل ها به جای یک GIF این است که آنها محدودیتهای کپی رایت مانند GIF ندارند به علاوه آنها طیف گسترده تری از رنگها را ارائه میدهند همچنین انعطافپذیری بیشتری در طراحی وب دارند.

فرمت فایل پی ان جی در واقع برای جایگزینی فرمت فایل GIF طراحی شده است. اگرچه PNG ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند، gif ها برای تصاویر متحرک مناسب تر هستند.

PNG ها همچنین توانایی ارائه هر دو اجزاء مات و شفاف را در یک تصویر ارائه می دهند، به این معنی که اگر شما می خواهید یک تصویر را روی یک پس زمینه قرار دهید آنها انتخاب خوبی هستند .

تاریخچه PNG

فرمت PNG در سال ۱۹۹۵ هنگامی که Unisys فرمت فایل GIF را ثبت کرد، توسعه یافت. دلایل دیگری که نیاز به استاندارد جدید داشت شامل این واقعیت بود که تکنولوژی صفحه نمایش در حال حرکت بود. همچنین صفحه نمایش توانست طیف گسترده ای از رنگ ها را نشان دهد در حالی که GIF ها تنها ۲۵۶ نمایش را در یک زمان نمایش دادند.

گروهی ازمتخصصین پس از آن برای ایجاد  این فرمت  تصمیم گرفتند که فایل تصویر جدید فقط باید یک تصویر ثابت را پشتیبانی کند.

در اکتبر سال ۱۹۹۶ اولین تکرار فرمت فایل با نسخه های بعدی منتشر شد در سال های ۱۹۹۸، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ زمانی که آن را به یک استاندارد بین المللی تبدیل شد.

 

 مزایای استفاده از  PNG

فایل های PNG گاهی اوقات بزرگتر از GIF هستند و با انعطاف پذیری در ایجاد تغییرات دلخواه در تصویر ارزش این را دارد که بگوییم فرمت فایل پی ان جی قطعاً بهترین گزینه برای مورد استفاده است.

به عنوان مثال: اگر تصاویر زیادی در یک صفحه وب داشته باشید، ممکن است بخواهید تغییر خاصی در اندازه تصویر را در نظر بگیرید تا حچم فایل کمتر و با کیفیت پایین تری باشد. یا با استفاده از یک فرمت تصویر جایگزین که باعث کاهش اندازه فایل (به عنوان مثال GIF) می شود.

این تبدیل ممکن است منجر به از بین بردن شفافیت در صورت قطعی و شفاف شود. اگر شما نیاز به حفظ شفافیت دارید، پی ان جی قطعا بهترین گزینه تبلیغی است که استفاده از آن ارزشمند استد.

نحوه باز کردن و ویرایش یک فایل PNG

فایل های پی ان جی را می توان در هر مرورگر وب مانند فایرفاکس، کروم، لبه، سافاری و اپرا باز کرد زیرا این نوع فایل ها در حال حاضراز رایج ترین فرمت تصویر وب است .

این فایل ها همچنین می تواند در اکثر برنامه های ویرایش تصویر، از جمله مایکروسافت رنگ (در صورت پشتیبانی مایکروسافت برای برنامه ویرایش عکس همراه در آینده نزدیک) باز و ویرایش شود، رنگ ۳D، GIMP، XnView و البته Adobe PhotoShop .

نحوه تبدیل یک فایل PNG

البته می توانید یک فایل پی ان جی را به هر فرمت محبوب دیگر تبدیل کنید از جمله JPG، ICO، TIF، BMP و GIF اگر مطمئن نیستید که در حال حاضر ویرایشگر تصویر خود را روی رایانه خود نصب کرده اید با دوبار کلیک روی فایل تصویر سیستم شما هر برنامه پشتیبانی شده آن را برای آماده شدن برای ویرایش باز می کند.

برای ارسال دیدگاه ابتداواردشوید
مطالب مرتبط

در این مقاله قصد داریم تا شما را با چاپ تامپو آشنا کنیم. اگر می خواهید بدانید که...

نکات مهم برای طراحی سربرگ در مقالات مختلف طراحی گرافیکی و چاپ در مورد انواع مختلف طراحی های...

گرافیک محیطی چیست؟ واژه تبلیغات مربوط به بازاریابانی است که با ارتباطات و سرمایه خود با رویکرد تجاری...